Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ KA122, με τίτλο: «APPLE- Apply Positive Psychology in Learning Environment», το οποίο εκπονείται από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού, συμμετείχαμε στο σεμινάριο με τίτλο: «Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development», στη Νίκαια της Γαλλίας, από τις 9 έως τις 17 Μαρτίου 2024.
Το σεμινάριο, σχεδιασμένο και βασισμένο στη Θετική Εκπαίδευση συνδύαζε τις ακαδημαϊκές γνώσεις με την ανάπτυξη των δυνατοτήτων του χαρακτήρα και της ευημερίας.
Μελετήσαμε την ενσυνειδητότητα ως ευκαιρία για να εκπαιδεύουμε το μυαλό μας, να εστιάζουμε την προσοχή μας στο παρόν ώστε να επιτύχουμε τους στόχους μας για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.
Αποκτήσαμε θετικές γνώσεις και δεξιότητες ζωής με βάση μια ολιστική προοπτική της τάξης.
Κατανοήσαμε τις θεμελιώδεις αρχές της Θετικής Ψυχολογίας, η οποία είναι η επιστημονική μελέτη της ανθρώπινης βέλτιστης λειτουργίας και εστιάζει σε δυνάμεις και αρετές που επιτρέπουν σε άτομα, κοινότητες και οργανισμούς να επιτύχουν.
Η θετική εκπαίδευση αμφισβητεί το παραδοσιακό εκπαιδευτικό παράδειγμα παγκοσμίως και στοχεύει στην προώθηση της ευημερίας και της ευτυχίας στην τάξη και πέρα από αυτήν, παρέχοντας στους μαθητές και τις μαθήτριες γνώσεις και δεξιότητες ζωής.
Συνεργαστήκαμε με εκπαιδευτικούς από τη Γερμανία, την Πολωνία, την Ισπανία και την Λιθουανία σχεδιάζοντας δράσεις και μαθήματα που θα εφαρμόσουμε στις τάξεις του σχολείου μας, ώστε να έχουμε ευτυχισμένα παιδιά.
Τέλος, γνωρίσαμε την κουλτούρα και την ιστορία της χώρας υποδοχής και ειδικότερα της Νίκαιας, η οποία ήταν ελληνική αποικία στα αρχαία χρόνια.
«Εκ του Σχολείου»